Ruční ovládání vozidla pro tělesně postižené - základní informace
Konkrétní typ a systém ovládání musí v prvé řadě plně vyhovovat uživateli a respektovat jeho možnosti.
Pokud je klient dlouhodobě zvyklý na určitý typ ručního ovládání, je vždy zásadní akceptovat polohu ovládání provozní
brzdy (levou / pravou rukou).
Pokud klient nejezdil (nepočítá se případné krátkodobé absolvování autoškoly), je volba individuální. Správná volba ručního ovládání
je velmi důležitá vzhledem k bezpečnosti a provozu vozidla. Tyto informace jsou pouze základní a informativní, vždy je vhodná
detailnější konzultace.
Montáží ručního ovládání vozidla nedochází k vyřazení činnosti konvenčního ovládání.
Vozidlo je možné i nadále využívat pro nožní ovládání.
Základní rozdělení ručních ovládání vozidla
- mechanické / elektronické ovládání
- jednopákové / víceprvkové ovládání
Zástavba ručního ovládání vozidla – umístění
- prostor pod volantem / prostor středového tunelu
Montáže automatického ovládání spojkového pedálu
- v současnosti doporučujeme pouze elektronické ovládání
Individuální úpravy pedálů vozidla – akcelerátor
- přenesení pedálu na levou stranu / elektronické, mechanické
Ruční ovládání akcelerátoru – mechanické nebo elektronické
- kruhové nad volantem / páčkové pod volantem / u středového tunelu
Ruční ovládání provozní brzdy – vždy mechanický převod
- vlevo pod volantem / vpravo pod volantem / u středového tunelu
Ruční ovládání elektrické výbavy vozidla – ovladače na volant
- bezdrátové ovládání směrovek / stěračů / světel
Správnou volbou ručního ovládání si buď zpříjemníme a zjednodušíme ovládání vozidla, anebo si jej zbytečně na poměrně dlouhou dobu (7 let) zkomplikujeme.
klientům handycars nabízíme
poradenství ohledně výběru auta a předpokládané úpravy
odvoz a dovoz ve spolupráci s autorizovaným prodejcem
zprostředkování úpravy vozu na klíč u společnosti HURT s. r. o.
prioritní servis